Od dziś - już nic nie muszę

00:38:00

Cześć!
Dosyć sporo czasu minęło od napisania poprzedniego posta, więc dzisiaj po krótkiej przerwie, wracam do Was z nową energią i nowymi pomysłami.
W szkole, zaczął się już 2 semestr, czyli ponad połowa nauki minęła. Jest coraz więcej materiału i więcej obowiązków. Dochodzą do tego jeszcze zajęcia dodatkowe i sprzątanie domu oczywiście. Mamy mniej czasu na przyjemności i odpoczynek. Ja czasami mam ochotę po prostu wszystko rzucić i powiedzieć STOP - już dosyć, więcej nie dam rady, od dziś już nic nie muszę. Ale coś mnie jednak od tego powstrzymuje i staram się nadal trwać w moich postanowieniach, chodź z biegiem czasu staje się to coraz trudniejsze.
Największym i najważniejszym obowiązkiem każdej osoby w moim wieku, jest oczywiście nauka. Czasami mamy jej zbyt wiele, tyle, że nie możemy się uporać ze wszystkimi zadaniami na czas. Jest to typowy problem każdego ucznia. Zwykle po szkole, kiedy wracamy do domu, jesteśmy na tyle zmęczeni, że od razu siadamy do telewizora, laptopa, lub kładziemy się spać. Mijają sekundy, minuty, godziny, a my ciągle leżymy, gramy lub śpimy. Nie możemy się odciągnąć od  gier i nie możemy zmotywować się do tego, żeby w końcu wstać i zacząć robić te lekcje. Jesteśmy zmęczeni po szkole. Najczęściej jest tak, że po prostu wstajemy o 19, szybko ogarniamy lekcje, sprzątamy, jemy kolacje i znów idziemy spać. Z tego powodu lekcje są najczęściej rozwiązane błędnie, sprzątamy na zasadzie "wrzuć wszystko pod łóżko", a reszta naszych obowiązków jest albo niedokończona, albo zrobiona na "łapu capu".

Oczywiście nie mówię tutaj o wszystkich. Niektórzy od razu po powrocie do domu wykonują swoje obowiązki i siadają do lekcji. Wiem jednak, że to jest naprawdę trudne. Ciężko jest nie odpocząć, kiedy wracasz ze szkoły o 16, a siedzisz w niej już od 8. Ja niestety jestem czasami zmuszona do takiego trybu życia, ze względu na szkołę muzyczną, ponieważ zwykle zaczyna się ona od 18 i trwa do 20. Po 20 tak czy tak muszę dokończyć odrabiane lekcji, muszę się jeszcze douczyć, posprzątać w moim pokoju i w kuchni, więc czasu jest baardzo mało. Niekiedy prawie wcale.



Właśnie, a jak to jest z tymi innymi obowiązkami? Ja niestety mam tak, że zawsze zaczynam od tych "mniej ważnych" rzeczy, takich jak posprzątanie kuchni, odkurzenie salonu czy też posprzątanie mojego pokoju. Wiadomo, że nie zawsze to robię, no bo chyba to rzecz oczywista, że jeśli mam dużo nauki i dużo zadane, a w dodatku muszę poćwiczyć na flecie, to nikt mi nie każe sprzątać czy odkurzać, ale zwykle staram się to robić i w jakimś stopniu chociaż pomagać mamie w tych czynnościach.



Jako, że mam młodszą siostrę i robię za "autorytet" i pomoc domową, to sporo czasu zajmują mi robienie jej jedzenia i pomoc w lekcjach, kiedy rodziców nie ma w domu.
Wtedy muszę robić wszystko podwójnie. Robić jedzenie dla 2 osób i myśleć za dwie osoby w czasie odrabiania lekcji. Jest to dosyć ciężkie, ponieważ zwykle nie mam czasu nawet na zjedzenie tego co zrobię dla siebie, chodź przygotowywanie jedzenia sprawia mi sporą przyjemność.
 Kolejną stałą czynnością, są ćwiczenia. My dziewczyny musimy pamiętać też o tym, chociaż minimalnym czasie dla siebie. Większość z nas lubi dbać o swoją dietę i o sylwetkę. Sprawia nam to przyjemność.

Nawet kilka tych najprostszych ćwiczeń, są w stanie sprawić, że poczujemy się lepiej.

Robiąc to wszystko, często nie mając nawet chwili na odpoczynek, każda z nas zadaje sobie chyba to pytanie "po co?". Kiedy nie mamy już sił i jesteśmy tym wszystkim przemęczeni, to jest pierwsza myśl, która nas nachodzi. Stwierdzamy, że przecież "nic nie muszę" i odchodzimy od naszych obowiązków.

Jednak, musimy pamiętać o tym, że to wszystko co robimy, jest dobre. Jeżeli posprzątamy, będziemy mieli czysto, będziemy czuć się lepiej. Jeżeli się nauczymy, będziemy mieli dobre oceny w szkole, dostaniemy się do dobrego liceum, na świetne studia i do wymarzonej pracy. Jeżeli pomożemy młodszemu rodzeństwu, jest szansa, że to ono pomoże nam, np. na starość. Ćwiczenia i dieta, sprawią, że osiągniemy wymarzoną wagę i będziemy posiadaczkami wymarzonej sylwetki. Wszystko ma swoje skutki. Trzeba pamiętać o motywacji, ponieważ to ona jest w tym momencie najważniejsza. Mam nadzieję, że i Wam udaje się trwać w swoich postanowieniach :).

Jeżeli nie macie już sił i jesteście zmęczeni i naprawdę ospali, to z pomocą przychodzi Wam Rabble. Podają Wam Oni kody rabatowe do Tchibo, więc kiedy z nich skorzystacie, będziecie mogli cieszyć się przepyszną kawą za naprawdę niską cenę.

link do kodów rabatowych Tchibo - http://www.rabble.pl/kody-rabatowe-tchibo-2336

Do następnego posta!
Papa!

You Might Also Like

33 komentarze

  1. Często nawet nie zauważamy, że nasze życie staje się monotonne, dlatego powinniśmy znaleźć jakąś równowagę pomiędzy obowiązkami a odpoczynkiem.

    OdpowiedzUsuń
  2. chciałabym ci podziękować za tak miłe słowa na moim blogu! ja sama nigdy bym o sobie nie powiedziała takich słów, a tym bardziej, że mam jakąś niezwykłą urodę (codziennie na nia narzekam, szczegolnie na swoja twarz, ze jest taka nijaka) - jednym słowem, dzięki ci dziewczyno za tak przemiłe słowa! ogromna motywacja do działania <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Urzekły mnie te zdjęcia pokazujące codzienne życie wielu osób, jesteś na nich taka naturalna i prawdziwa :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. great post! would you like to follow each other on gfc?
    let me know on my blog :))
    XX, Rahel - www.justrahel.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja nie potrafię w tym roku wejść w tą 'fazę' uczenia się. Mam już dość tej szkoły. :) Pociesza mnie jedynie fakt, że został mi ponad rok. :)

    http://justdaaria.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojj, miałam tak samo na początku.. Ale musiałam się do tego bardziej zmobilizować i jakoś się udało. :) Polecam bardzo nie brać tej nauki tak "na poważnie" i spróbować uczyć się z przyjemnością, dowiadując się różnych ciekawostek. :))

      Usuń
  6. Ja tam nie zauważam ,że moje życie jest monotonne ale muszę Ci powiedzieć ,że na zdjęcia miałaś super pomysł :)
    Czekam na kolejne posty!! - obserwuje -
    ONLY DREAMS - KLIK ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To bardzo dobrze. :D Też do tego dążę, jednak średnio udaje mi się wyjść z tej monotonności. Dziękuję Ci bardzo! Buziaki ;*

      Usuń
  7. Świetny pomysł ze zdjęciami! Ja też nie potrafię tak przyjść ze szkoły i się od razu uczyć :/ Też chodzę do szkoły muzycznej :D
    Obserwujemyy? :))
    http://aaabydidi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. lovely post

    I follow you via gfc.
    Thank you for your follow Chic Poradnik blog : https://chicporadnik.blogspot.com
    Chic Poradnik

    OdpowiedzUsuń
  9. Codzienna rutyna..skąd ja to znam? Mam mniej więcej podobnie do Ciebie. Super zdjęcia, bardzo tematyczne :) Zapraszam do siebie, może wspólna obserwacja? ;* http://czekolada23.blogspot.com/?m=0

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciężko jest się czasami zmotywować to prawda :)
    ja mam na to pewien sekretny sposób i jak na razie przyznam,że działa bez zarzutu :)
    http://zatrzymacchwileulotne.blog.pl/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oo, może, kiedyś się dowiem co to za sposób? :D

      Usuń
  11. Nice post Thanks for sharing....
    P.S. Would you like to follow each other on GFC, Google and Bloglovin?
    Stay connected love
    Have a nice day
    XOXO

    Glamorous without the Guilt

    OdpowiedzUsuń
  12. swietne zdjecia i problem dosyc mi znany ;)

    co powiesz na wspólną obserwację? ja już i to z ogromną chęcią! pozdrawiam http://justemsi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Ale świetne są twoje zdjęcia. Pokazują codzienne czynności w bardzo ciekawy sposób. ♥
    Zapraszam na swojego bloga: http://worldbyjulie.blogspot.com Zaobserwuj jeśli Ci się spodoba. ♥

    OdpowiedzUsuń
  14. Masz wspaniałą urodę. Racja, ciężko się czasami zmotywować, ale jak nam zależy to trzeba dążyć do tego po całości.
    Obserwuję kochana :)
    Zapraszam : diamentoowa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O jejku, dziękuję. :D Ja w życiu bym tego o sobie nie powiedziała, ale wielkie dzięki! :D

      Usuń
  15. wszystko genialnie zobrazowałaś! :D widać, że włożyłaś wiele pracy w ten wpis i przygotowanie do niego pasującej sesji:).
    w liceum zazwyczaj tak robiłam, że przychodziłam ze szkoły, zajmowałam się głupotami, czas leciał, a później miałam siłę tylko na to by pójść spać xd
    motywować trzeba się nieustannie, ważne, by pokonać tę blokadę w mózgu, która mówi "A po co Ci to?"
    Pozdrawiam ♥

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo fajny post i zdjęcia ukazujące codzienność :)
    http://nyksx.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. fajny post, a zdjęcia bardzo kreatywne
    obserwujemy?
    http://paolciapolcia16.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń